Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Emocionálne narušené deti a mládež

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Rodina vo všeobecnosti predstavuje zdroj bezhraničnej lásky, bezpečia a podpory. Vzťah medzi rodičmi a dieťaťom je založený na silných citových väzbách, dieťa je k rodičom citovo pripútané. Rodičia by mali svoje dieťa zahŕňať láskou, poskytovať mu pocit istoty a bezpečia, no častokrát ich správanie dieťa skôr poškodzuje ako mu prospieva. Výsledkom takého správania môže byť práve emocionálna narušenosť dieťaťa.
Medzi emocionálne narušené deti a mládež možno zahrnúť deti, ktoré sú, resp. boli obeťami domáceho násilia, deti traumatizované, citovo poranené, opustené, zanedbané, zneužívané, deti postrádajúce rodičovskú lásku, ale aj deti bez rodičov. Takéto deti často trpia rôznymi emočnými poruchami, poruchami osobnosti a neurózami. Emocionálna narušenosť dieťaťa však nemusí byť vždy výsledkom nesprávneho výchovného pôsobenia zo strany rodičov, jej zdrojom môže byť aj vrodená porucha. Príkladom takejto emocionálnej narušenosti je detský autizmus.
Emocionálne narušené deti a mládež potrebujú špeciálnu pedagogickú pomoc, ktorej základom je v súčasnosti pedagogika emocionálne a sociálne narušených. Treba zdôrazniť, že táto problematika si zasluhuje zvýšenú pozornosť a aj preto sme sa rozhodli rozpracovať ju v našej seminárnej práci.
...
Hodnotenie (0x):