Registrácia | Prihlásiť

Referát: Marketingový mix podľa Neila H. Bordena

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Uspokojovanie potrieb zákazníkov je hlavnou úlohou marketingu a dosahuje sa prostredníctvom marketingového mixu. Marketingový mix možno charakterizovať ako uvedomelú kombináciu jednotlivých marketingových techník na dosiahnutie optimálnej stratégie (dlhodobého pôsobenia) a taktiky (krátkodobé opatrenia). Hlavná pozornosť marketingu, kt. by mala riešiť problémy budúcnosti, sa preto zameriava na podnikovú stratégiu.
Marketingový mix je podstatou koncepcie moderného marketingu. Je prostriedkom, pomocou ktorého možno uspokojovať mnohoraké požiadavky zákazníkov. Predstavuje spojenie všetkých prvkov, aby sa podarilo uspokojiť všetky očakávania a potreby zákazníkov.
Pojem marketingový mix sa spája s menom N. H. BORDENA, ktorý prirovnal marketingový mix ku „cake-mixu“ (zmesi na koláč). Chuť koláča podľa BORDENA možno vylepšiť, ak sa mierne zvýši podiel jednej zložky (cukru). Zdôrazňuje ale, že táto zmes sa nesmie „predobriť“. Došlo by k porušeniu vyváženosti jednotlivých zložiek. Podobne to je aj v marketingovom mixe. I tu je potrebné rešpektovať vzájomnú previazanosť jednotlivých
nástrojov marketingového mixu.
...
Hodnotenie (0x):