MARKETING V STROJÁRSKOM PRIEMYSLE - vznik a vývoj priemyselnej výroby: - oddelenie remeselníckej výroby od poľnohospodárskej činnosti - manufaktúrna výroba - veľkovýroba
- skupiny výrobkov: - jednoduché zariadenia a malé nástroje - priemyselné zariadenia - poľnohospodárske stroje - dopravné stroje - obrábacie stroje a nástroje - presná mechanika
- klasifikácia výrobkov: - finálne- majú funkciu pracovných prostriedkov alebo pracovných predmetov - kompletizačné- slúžia ako polotovary,súčiastky,pri montáži zložitejších strojárskych výrobkov - charakter výrobkov- ťažké- turbíny, kotly, lokomotívy - stredné- obrábacie stroje, motory - všeobecné- autá, bicykle, traktory - výrobné odbory- stavebné a cestné stroje - zdravotnícke prístroje a zariadenia - klimatizačné zariadenia - výroba kovových výrobkov - poľnohospodárske a lesnícke stroje - stroje pre potravinársky priemysel - obrábacie stroje - motorové vozidlá (automobilový priemysel je hybnou silou hospodárstva a jeho podiel výroby na celkovom HDP sa zvyšuje) - príslušenstvo motorových vozidiel - ložiská, prevodové a ovládacie prvky - stavba a oprava lodí a člnov - čerpadlá a kompresory - zariadenia domácností - železničné lokomotívy a vozne