Pre zabezpečenie úspešnosti firmy na trhu je aj exaktne vypracovaná stratégia jej rozvoja, ktorej nosnou súčasťou je cieľ (či množina cieľov). Firma - organizácia - podnik vytvára na základe rozdielnych záujmov jednotlivcov, skupín podnikov a okolia systém cieľov. Základným cieľom je dosahovanie primeraného zisku žiaduceho pre dlhodobý rozvoj, pri súčasnom rešpektovaní legislatívnych, spoločenských a ekologických požiadaviek a obmedzení. Pre splnenie základného cieľa musia byť sformulované ďalšie špecifické a konkrétne ciele pre čiastkové oblasti podnikového hospodárenia, ktoré sú buď priamo alebo nepriamo podriadené základnému ekonomickému cieľu. Ciele organizácie tvoria východiská pre vypracovanie stratégie rozvoja organizácie. Vypovedajú o budúcom stave organizácie, jeho vstupoch, výstupoch a transformačnom procese, ktoré sa dajú vyjadriť kvantitatívnymi a kvalitatívnymi ukazovateľmi. Dôležité je ich správne formulovanie, na ktoré majú zásadný vplyv dve záujmové skupiny: 1. interné - vlastníci, manažéri a ostatní zamestnanci, 2. externé - veritelia, dodávatelia, odberatelia, štát a samospráva obcí a miest. ...