Armstrong: Vzdelávanie je proces, v priebehu ktorého dochádza k získavaniu a rozvoju nových vedomostí, schopností a postojov.
Rozlišujeme 4 základné typy vzdelávania: 1. inštrumentálne vzdelávanie - je zamerané na lepšie vykonávanie práce, po tom, ako bola dosiahnutá základná úroveň výkonu. Toto vzdelávanie je uľahčené, ak sa vykonáva pri výkone práce. 2. poznávacie, tzv. kognitívne vzdelávanie - cieľom je zlepšenie vedomostí a pochopenie súvislostí, čo sa následne prejaví zlepšením výsledkov. 3. citové (emočné) vzdelávanie - výsledky sú založené na formovaní postojov a pocitov. 4. sebareflektujúce vzdelávanie - formovanie nových vzorcov, pohľadov, myslenia a chovania a v dôsledku toho vytváranie nových vedomostí.
Cieľom vzdelávania je zabezpečiť dostatočný počet kvalifikovaných pracovníkov pre plnenie súčasných i budúcich úloh. Podmienkou vzdelania je súhlas a ochota ľudí vzdelávať sa. Charakter procesu vzdelávania - vzhľadom k neustále prebiehajúcim zmenám vo svete a spoločnosti hovoríme, že vzdelávanie má celoživotný charakter. ...