Kvalitné riadenie ľudských zdrojov zabezpečuje získanie a udržanie schopných a kvalitných pracovníkov. Veľký vplyv na toto má vedenie - štýl vedenia ľudí. Je to snaha harmonizovať pracovníkov snaha k naplňovaniu stanovených cieľov. V tomto je podstatná schopnosť manažéra viesť ľudí v zmysle ovplyvňovania ich správania.
Definícia vedenia ľudí (Donelly) „Vedenie je schopnosť presvedčiť iných, aby sa s nadšením snažili dosiahnuť stanovené ciele. Je to ľudský faktor, ktorý dáva skupinu dohromady a motivuje ju v orientácii na cieľ. Manažérske aktivity (plánovanie, organizovanie, vedenie, kontrola) sú veci bez života do tej chvíle, pokiaľ manažér neotvorí v ľuďoch bránu motivácie, nevedie ich k splneniu cieľov.“
Vedenie je definované ako schopnosť manažéra ovplyvňovať iných tak, aby ich konanie smerovalo k naplneniu stanovených cieľov. V rámci vedenia sa manažér snaží ovplyvňovať najmä: 1. Myslenie - správanie ľudí 2. Ovplyvňovať city a presvedčenie - čo je ťažšie ako priniesť nové myšlienky 3. Ovplyvniť konanie To je výsledok a cieľ celého procesu.
Tento proces ovplyvňovania je založený na vzájomných vzťahoch a moci. Vzájomné vzťahy , rozumieme medzi manažérmi a zamestnancami, fungujú v rámci organizačnej štruktúry vo vzájomnej interakcii, ktorá predpokladá veľkú mieru zhody medzi vedúcimi (manažérmi) a zamestnancami. Manažér môže byť ovplyvnený do istej prospešnej miery a nemá strácať svoju identitu a zakaždým zamestnancom sa prispôsobovať rôznych záležitostiach či rozhodnutiach. ...