Proces tvorby marketingovej stratégie
Dobrá analýza - jasné ciele - dobrá stratégia Charakteristické črty strategických procesov - rozhodnutí (čas, zdroje, rozhodovanie, význam, informácie, vplyv, neistota...) - vychádzajú z analýza SWOT i prognóz - MATADOR OMSK, GM Saturn... Proces tvorby - aké kroky je vhodné (odporúčané) urobiť, aby sme na základe konkurenčných výhod vytvorili dobrú stratégiu (aby sa dala zrealizovať a vyhodnotiť = plán), eliminuje riziko.
Čo je marketingová stratégia? Úvaha (predstava) o tom , ako dosiahnuť cielené budúce postavenie firmy na trhu (70-e r. ropná kríza - ponuka malolitrážnych automobilov): - koho ? - aké trhy, akých zákazníkov (potreba - dopyt) - pozícia - ako ? (M.mix - ponuka, rozsah M-operácií, intenzita pôsobenia, vzťah ku konkurencii, ...) „Herný plán“ - súbor manévrov (spôsob), ktoré umožnia firme dosiahnuť a udržať projektované postavenie a ciele (Ako reagovať na prípadnú zmenu situácie? Čo robiť?) ...