Každý podnik sa snaží čo najefektívnejšie využívať svoje zdroje, aby sa v trhovom hospodárstve, v ktorom vládne veľká konkurencia, presadil, udržal si svoje postavenie a dosiahol čo najlepšie výsledky. Veľmi dôležitú úlohu v tomto procese zohrávajú aj zamestnanci. Od ich výkonov a schopností vo veľkej miere závisí úspech každého podniku. Preto je veľmi dôležité venovať personálnej oblasti v podniku veľkú pozornosť. Vhodnou motiváciou a stimuláciou môže podnik dosiahnuť zvýšenie výkonov svojich zamestnancov a tým aj zvýšenie výkonu celej firmy. Zamestnávatelia majú možnosť motivovať zamestnancov prostredníctvom poskytovania rôznych zamestnaneckých požitkov. To znamená, že sa nestačí venovať len otázke výšky mzdy za vykonanú prácu, pretože problematika odmeňovania je omnoho širšia. Zamestnanci majú určitý štandard poskytovaných zamestnaneckých požitkov zakotvený v zákonoch (napr. Zákonník práce). To znamená, že na niektoré požitky má nárok každý zamestnanec bez ohľadu na to, kde je zamestnaný. Je to však istá minimálna úroveň starostlivosti o zamestnancov, ktorá na motiváciu k práci určite nestačí. Preto by sa mali zamestnávatelia v záujme úspešného fungovania podniku podrobnejšie venovať tomu, ako sa poskytovanie rôznych zamestnaneckých požitkov môže odraziť na výkone a spokojnosti zamestnancov a na základe dôkladnej analýzy poskytnúť tie najvhodnejšie.