Cieľom tejto seminárnej práce je priblížiť kompetencie edukátora dospelých a jeho funkciu vo vzdelávacom procese. Na začiatku chceme ozrejmiť pojem andragóg a jeho poslanie. Ako osobnosť vzdelávateľa vplýva na účastníkov vzdelávacieho procesu a aké by mali byť jeho vlastnosti, ktoré prispievajú na pozitívnu učebnú atmosféru. Ďalej by sme rady vylíčili úlohu edukátora vo vzdelávacom procese a načrtli jeho kompetencie v situačných metódach. Záverom v skratke vymenúvavame kľúčové kompetencie učiteľa dospelých.
Termín andragóg sa používa na označenie všetkých osôb, ktoré sú profesionálne zaangažované na edukačných aktivitách v oblasti vzdelávania dospelých. Poslanie andragóga sa zakladá na talente a záujme odborníka vo vzdelávaní dospelých. Ďalšie odborné znalosti, schopnosti a iné kvality sa osvojujú v priebehu odborného andragogického vzdelávania.
Táto osoba by mala mať vysokú odbornosť v príslušnom odbore. Dospelý sa učí inak ako dieťa. Učí sa vtedy keď vie, že je to pre neho užitočné. Ak vzdelávanie uspokojuje jeho potreby, nadväzuje na jeho skúsenosti a tak sa cíti spolutvorcom procesu vzdelávania. Osobnosť toho, kto vzdeláva vplýva významne na učebnú atmosféru. Ovplyvňuje psychickú klímu vo vzdelávaní. Vlastnosti, ktoré pozitívne ovplyvňujú učebný proces môžeme rozdeliť na: ...