Firmy a organizácie sa v súčasnosti nachádzajú v silnom konkurenčnom prostredí, v ktorom neexistuje jednotná štruktúra hodnôt pre všetkých. Každá firma vychádza z rozličných hodnôt, ktoré jej pomáhajú zorientovať sa na trhu a nájsť ten správny smer. Bez jasne vypracovaných hodnôt je kultúra podniku každopádne produktom náhody. Preto je veľmi dôležité položiť si otázku „ V akej situácii sa naša organizácia nachádza a kam sa chceme dostať?“, inými slovami je potrebné porovnať jestvujúci stav podnikovej kultúry so želateľným. Zároveň je veľmi dôležité uvedomiť si, že podniková kultúra musí vychádzať z podnikateľskej etiky, ktorá nespočíva len v dodržiavaní zákonov a iných právnych noriem, ale aj v uplatňovaní poznatkov a skúseností z teórie riadenia, tvorivého prístupu k riešeniu problémov, ako aj v zodpovednosti za svojich zamestnancov, za ich vzdelávanie, za komunikačnú kultúru a pod.
Obsahom článku bude diagnóza v súčasnosti existujúcej podnikovej kultúry na Východoslovenskom riaditeľstve pôšt. Budeme sa snažiť zhodnotiť aké sú jej pozitívne a negatívne stránky a akým smerom by sa mala organizácia v tejto oblasti uberať, aby sa priblížila k želateľnému stavu. ...