Nový produkt - strojárska technológia a ňou vyrábané valčeky, guličky a kuželčeky do valivých ložísk sú výsledkom výskumno-vývojárskej činnosti podniku. Táto činnosť samozrejme podlieha podnikovej stratégii. Tejto stratégii sú podriadené aj funkčné stratégie teda aj marketingová s jej plánom dosiahnuť 5 % podiel na trhu v období 4 až 5 rokov. Marketing spolu s výrobou, financiami a výskumom majú teda pri spúšťaní projektov novej výroby a otvárania nových trhov spolupracovať. Z tohto jasne vyplýva, že firma ešte pred spustením projektu novej výroby musela zhodnotiť na jednej strane možnosti výrobné na druhej strane možnosti odbytu. Firma disponuje zásadnými informáciami o zahraničných trhoch t.j. o príležitostiach a ohrozeniach. Vzhľadom na svoje výrobné možnosti - objem a sortiment si dokáže vybrať trhy na ktoré sa odhodlá vstúpiť. Odpoveď na otázku výberu spôsobu odbytu potom musí samozrejme vyplynúť z predošlých informácií a rozhodnutí.
Ak zoberieme v úvahu, že našimi zákazníkmi budú najmä priemyselní producenti, že žijeme v informačnej spoločnosti a že obchody so strojárskymi produktmi sa uzatvárajú na veľké objemy produkcie, významnú úlohu pri hľadaní potenciálnych zákazníkov budú zohrávať veľtrhy, internet, direct mrkt, a pod. Cez ne môžeme prezentovať náš produkt, osloviť zákazníkov, veľmi rýchlo a pružne odpovedať na otázky, zasielať prezentačné materiály, uzatvárať predbežné dohody a návrhy zmluv. Okrem toho výhodu priameho kontaktu s klientom. Tiež môžeme získať informácie o trhoch resp. zákazníkoch. Môžeme jednotlivé trhy testovať. ...