Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Distribučný mix, služby zákazníkom, ECR

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Distribučná politika je neoddeliteľnou súčasťou marketingovej politiky, a preto ju treba vždy chápať vo vzťahu k ostatným zložkám marketingu. V našej práci sa venujeme problematike distribučného mixu a jeho úzkej spojitosti s ďalšími časťami marketingového mixu, konkrétne komunikačnej, produktovej a cenovej politiky. Tieto štyri politiky sa navzájom ovplyvňujú, a preto treba aj distribučnú politiku definovať z pohľadu „4P“.
V ďalšej časti sme sa zamerali na oblasť poskytovania služieb zákazníkom v oblasti distribúcie. Ide o všetky aktivity, ktoré sú nevyhnutné k zabezpečeniu zákazníckej objednávky, t.j. k zabezpečeniu dodania objednaného tovaru včas, v požadovanej kvalite a kvantite na správne miesto.
S cieľom zvýšiť efektivitu a rýchlosť uspokojovania požiadaviek spotrebiteľov, bol vypracovaný koncept ECR. Keďže spotrebiteľ je hlavný subjekt, od ktorého by sa mali odvíjať všetky aktivity, kladie tento systém maximálnej kooperácie vo všetkých oblastiach a medzi všetkými článkami distribučného kanála dôraz na uspokojovanie požiadaviek konečného spotrebiteľa a pri najnižších nákladoch. Mnohokrát sa stáva, že neznalosť určitých pojmov vedie potom k neadekvátnemu a nesprávnemu používaniu určitých systémov v praxi. Preto považujeme za dôležité objasniť aj model ECR a výhody jeho zavádzania.
...
Hodnotenie (0x):