V tejto seminárnej práci sa bližšie zameriavame na problematiku distribučných kanálov. Bližšie charakterizujeme funkcie distribučných kanálov, ich jednotlivé typy a štruktúru, etapy projektovania distribučných kanálov, ako aj konflikty vznikajúce medzi účastníkmi týchto kanálov. Taktiež sa v tejto práci môžete oboznámiť s tým, kto je obchodný cestujúci a obchodný zástupca, aké sú ich funkcie a aký je medzi nimi rozdiel.
Kanál distribúcie je „usporiadaný súbor inštitúcií, ktorý má za úlohu zabezpečiť disponibilitu tovarov a služieb spotrebiteľom za prijateľných ekonomických a ekologických podmienok“. Distribučné kanály ako celok majú dve súčasti, a to: 1. distribučný kanál, v ktorom sa realizujú transakcie, teda ciele, úlohy a procesy akvizičnej, administratívnej distribúcie (nehmotné toky), 2. distribučný kanál, v ktorom sa realizujú ciele, úlohy a procesy fyzickej distribúcie (hmotné toky). Aj napriek tomu, že činnosť obidvoch súčastí je harmonizovaná, nemusí sa priebeh procesu v oboch distribučných kanáloch kopírovať. ...