Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Marketingové prostredie - Marketingové mikroprostredie, Makroprostredie, Proces monitorovania prostredia

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Podnik musí pri hľadaní príležitostí a skúmaní rizík1/ začínať s marketingovým prostredím, s jeho monitorovaním (skúmaním). Toto prostredie tvoria všetky činitele a vplyvy, ktoré podmieňujú schopnosť efektívnej výmeny s cieľovým trhom. Práve z tohto dôvodu je tejto kapitole venovaná mimoriadna pozornosť. Marketingové prostredie podniku v literatúre býva rôzne členené. Spomenieme aspoň dva prístupy.
1. Mikro-, mezo- a makroprostredie.
2. Mikro- a makroprostredie.
Na naše účely budeme vychádzať z P. KOTLERA, ktorý marketingové prostredie podniku zvyčajne člení na mikro- a makroprostredie.

Prostredie v podmienkach marketingového riadenia podniku na tento podnik istým spôsobom (kladným alebo záporným) pôsobí a ovplyvňuje jeho správanie. Ak chce byť podnik úspešný mal by všetky tieto vplyvy analyzovať, poznať smer ich pôsobenia, využívať ich, a teda prispôsobiť svoje správanie súčasnému, ale aj očakávanému vývoju prostredia, v ktorom pôsobí. Súčasne si treba uvedomiť, že tieto vplyvy nemôže podnik spravidla priamo kontrolovať. Tiež si treba pamätať, že to, čo pre jeden podnik môže znamenať hrozbu pre jeho existenciu, pre iný podnik môže predstavovať významnú príležitosť.
...
Hodnotenie (0x):