V marketingovom prístupe nejde iba o to, produkt vyrobiť, ale ho aj náležite predstaviť zákazníkom. Celý marketing je založený na komunikácii, najmä na komunikácii so zákazníkom. Predstavuje nepretržitú komunikáciu so zákazníkom. Preto aj pojem marketingová komunikácia zahrnuje v širokom zmysle slova vlastne všetky marketingové činnosti: vytvorenie produktu a jeho použitie, jeho distribúciu, cenu i propagáciu. Marketingová komunikácia je potom v tomto chápaní systematickým využívaním princípov, prvkov a postupov marketingu pri prehlbovaní a upevňovaní vzťahov medzi výrobcami, distribútormi, ale predovšetkým ich zákazníkmi (príjemcami produktov). Cieľom týchto aktivít je nielen lepšia vzájomná informovanosť, ale najmä dosiahnutie väčšej spokojnosti na strane zákazníkov, a tým aj utvorenie ich pevnejších a dlhodobejších vzťahov s výrobcami a distribútormi. Význam komunikácie v marketingu dokazuje aj skutočnosť, že sa stále častejšie hovorí o marketingovej komunikácii. Za tú sa v užšom zmysle slova považuje to, čo v marketingovom mixe zahŕňa propagácia, resp. komunikačný mix.
8.1 Propagácia
Marketingové chápanie propagácie, niekedy označované aj ako komunikačný mix, sa tradične opiera o tieto štyri hlavné nástroje: 1. o reklamu ako platenú formu neosobnej prezentácie produktu, 2. o podporu predaja predstavujúcu krátkodobé podnety na zvyšovanie nákupu alebo predaja produktu, 3. o vzťahy k verejnosti (public relations) ako utváranie a rozvíjanie dobrých vzťahov k verejnosti najmä prostredníctvom aktívnej publicity v masovokomunikačných prostriedkoch, 4. o osobný predaj reprezentovaný priamou osobnou komunikáciou s jedným alebo aj niekoľkými potenciálnymi zákazníkmi. ...