Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Marketing miesta - Marketingové distribučné cesty, Stratégia používaná v marketingovom kanáli, Politika miesta

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Pojem distribučná politika sa v tomto texte chápe ako politika miesta. Je to v podstate preklad z ang. Place (miesto). Distribučná politika (tento termín považujem za nešťastnejší preklad skutočného významu slova Place) nezahŕňa len fyzickú distribúciu tovaru, plánovanie stratégie distribučného reťazca a skladovú politiku, ako uvádza mnoho literatúry. Politika miesta zahŕňa aj parametre, ako sú vzdialenosť k zákazníkovi, politiku predajných miest a starostlivosť alebo prácu so zákazníkom v mieste jeho kontaktu s podnikom. Tento proces sa uskutočňuje prostredníctvom predajných miest, prijímacích kancelárií alebo priamo u zákazníka doma. Táto časť marketingových nástrojov zahŕňa predovšetkým zákazníka. Samotná fyzická distribúcia a stratégia odbytového kanálu je pritom len spôsob prístupu a spôsob dosiahnutia zákazníka, čiže len časť celej problematiky.
Distribučnej politike alebo politike miesta v systéme marketingového mixu (známej ako 4P) priraďujeme druhé miesto. Jedine produkt má schopnosť naplniť potrebu zákazníka, a preto je hlavným základom a prvým v marketingovom mixe. Na druhom mieste je ale z pohľadu podniku hneď zákazník a kontakt s ním. Ak máme produkt, ale nemáme zákazníka (resp. presnejšie cieľovú skupinu zákazníkov), akákoľvek politika ďalších „P“ marketingového mixu má podstatne redukovaný význam a účinok. Niektorí by mohli oponovať tomuto tvrdeniu. Podstata tejto myšlienky vychádza z toho, že ak máme produkt, ktorý je schopný naplniť alebo uspokojiť potrebu (bez akéhokoľvek ďalšieho vynaloženého reklamného úsilia), automaticky máme po istom čase minimálnu klientelu. Môže to dospieť až do štádia, že sa produkt sám predáva. Závisí to od postavenia produktu vzhľadom na konkurenčné výrobky a substitúty, ale takýto spôsob predaja má väčšinou krátku životnosť.
...
Hodnotenie (0x):