Úlohy výpočtovej techniky v školách: 1. zavádzanie a používanie počítačov vo výučbe závisí od: - technickej úrovne hardwaru - počet počítačov v učebni - vybavenosť vhodným didaktickým softwarom - pripravennosť a schopnosť učiteľov a študentov pracovať s počítačmi (rôzne úrovne poč. gramotnosti)
2. Čo sa týka stratégií zavádzania počítačov, existovali nasledovné: - NIT new information technologys - nové informačné technologie - NM&IT nové média a informačné technológie - NICT nové informačné a komunikačné technológie
Súčastné trendy zavádzania počítačov do výučby majú za ciel aj prepojenie počítača s: - ďaľšími školskými technickými prostriedkami ( cd prehrávač, dvd prehrávač, spätný projektor, dataprojektor. - ďaľšími výučbo. prostriedkami (učebnice, pracovné zožity , laborat. zariadenia) - ďal. počítačmi v lokálnych a regionálnych sieťach :( LAN, MAN, WAN) - rôznymi typmi inform. systémov ( veľké informačné databázy systémy teletextu a pod. - s ďaľšími prostriedkami medzinár. telekomunikácií: (veľká možnosť , chatovanie, diskusné skupiny ICQ). - projekty výmeny programov medzi zahraničnými vys. školami. ...