Registrácia | Prihlásiť

Testy: Odbytová stratégia - testy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Oblasti marketingovej analýzy OS
Vonkajšia analýza - (podnikat. prostredie)
Vonkajšie prostredie - makro
a) spoločenské (kultúrne a spoločenské tradície, normy a postoje),
b) politické (postoje a reakcie verejnosti, spoločenská kritika),
c) právne (normy legislatívy, kt. musíme rešpektovať - zákonné normy ochrany konkurencie, práv spotrebiteľov),
d) ekonomické (inflácia, zamestnanosť, dynamika vývoja HDP),
Vnútorné prostredie - mikro
e) spolupracujúce (stav u dodávateľov, odberateľov, distrib. ciest, finanč. inštitúcii),
f) konkurenčné (najdôležitejšia oblasť, ciele a väzby na konkrétnych spotrebiteľov a trhy, postavenie na trhu jednotlivých konkurentov).
Vonkajšiu analýzu hrozieb a prílež ako východisko OS podniky členia do oblastí:
a) analýza trhu Ako sa bude vyvíjať D po našom výrobku? Existuje tovar, kt. by nahradil náš výrobok?
b) analýza odvetvia (branže) Ktoré sú teraz naše najlepšie odberateľské branže? Prečo sme v nich úspešní?
c) analýza konkurencie Kto sú naši konkurenti? Kde sú ich sily a slabosti?
d) analýza vlastnej pozície na trhu Oblasti, v kt. sme mali úspech. Oblasti, v kt. sme zlyhali.
...
Hodnotenie (0x):