1. Oblasti marketingovej analýzy OS Vonkajšia analýza - (podnikat. prostredie) Vonkajšie prostredie - makro a) spoločenské (kultúrne a spoločenské tradície, normy a postoje), b) politické (postoje a reakcie verejnosti, spoločenská kritika), c) právne (normy legislatívy, kt. musíme rešpektovať - zákonné normy ochrany konkurencie, práv spotrebiteľov), d) ekonomické (inflácia, zamestnanosť, dynamika vývoja HDP), Vnútorné prostredie - mikro e) spolupracujúce (stav u dodávateľov, odberateľov, distrib. ciest, finanč. inštitúcii), f) konkurenčné (najdôležitejšia oblasť, ciele a väzby na konkrétnych spotrebiteľov a trhy, postavenie na trhu jednotlivých konkurentov). Vonkajšiu analýzu hrozieb a prílež ako východisko OS podniky členia do oblastí: a) analýza trhu Ako sa bude vyvíjať D po našom výrobku? Existuje tovar, kt. by nahradil náš výrobok? b) analýza odvetvia (branže) Ktoré sú teraz naše najlepšie odberateľské branže? Prečo sme v nich úspešní? c) analýza konkurencie Kto sú naši konkurenti? Kde sú ich sily a slabosti? d) analýza vlastnej pozície na trhu Oblasti, v kt. sme mali úspech. Oblasti, v kt. sme zlyhali. ...