Etika tvorí neoddeliteľnú súčasť ekonomického života spoločnosti. Už od obdobia antiky sú v centre pozornosti otázky vzťahu ekonómie a etiky. Najskôr sa nimi zaoberala len filozofia a teológia. V súčasnosti si už samotní ekonómovia začínajú uvedomovať, že základné stavebné kamene trhového hospodárstva - dopyt a ponuka - závisia okrem iného od takých skutočností, ktoré sú vo svojej podstate morálnej povahy (dôvera, istota, čestnosť, poctivosť, spoľahlivosť, apod.). V trhovom hospodárstve etika predstavuje základňu korektných partnerských vzťahov, spolupráce a dôvery. Etika je teória morálky. Morálka vyžaduje, aby sa človek správal určitým spôsobom a zároveň zdôvodňuje, prečo sa má správať práve tak, a nie inak. Morálka predstavuje spoločenskú inštitúciu, ktorá plní úlohu regulátora správania sa a konania ľudí vo všetkých oblastiach života. Etika sa tiež často prirovnáva k etikete, ktorá predstavuje súbor pravidiel a zvyklostí správania v spoločnosti, resp. súbor pravidiel v spoločenskom správaní a styku. Úvahy o vzťahu ekonómie a etiky síce siahajú do dávnej minulosti, história úvah o etike vzťahujúcich sa na samotné podnikanie sa datuje iba od začiatku 20. storočia. Novodobú históriu podnikateľskej etiky možno rozčleniť do štyroch vývojových etáp: ...