Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Manažment výroby 1 (ZÁKLADY MANAŽMENTU VÝROBY; VÝROBNÉ CIELE A VÝROBNÁ STRATÉGIA; ROZVOJOVÝ, KRÍZOVÝ A RIZIKOVÝ MANAŽMENT VÝROBY

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1. ZÁKLADY MANAŽMENTU VÝROBY

1.1. Definícia pojmu výroba, význam výroby z hľadiska podnikania v trhovej ekonomike

Výroba je charakterizovaná ako vytváranie materiálnych a s nimi spojených nemateriálnych statkov, ktoré zodpovedajú trhovému dopytu. Produkcia tovaru je spojená s konkrétnym výstupom (output). Tento výstup vzniká tým, že vstupné faktory (input), predovšetkým materiál, sa podrobia transformačnému procesu. Výroba predstavuje základnú hodnototvornú f-ciu podniku a výsledný produkt je súhrnom úžitkových vlatností.

Trhová ekonomika vyžaduje novú, a to podnikateľ. orientáciu manažmentu výroby. Tzn., že tak tvorbu výr. náplne F, ako aj rozvoj výroby treba odvodzovať od požiadaviek trhu a hlavne od jeho perspektív. Východiskom podnikateľ. MV je zabezp. odbyt produkcie. Predpokladá to aktívny komerčný prístup vo výrobe , získavať trhy, zákazn. a postupne utvárať stabilné transfiremné vzťahy. Tým sa garantuje dlhodobá odbytová stratégia, čo je komerčný základ fungovania podnikat. jednotky.

1.2. Pojmy Production Management a Operation Management

Výrobný M -zahŕňa riadenie procesov hmotnej produkcie a riadenie rozvoj. procesov výroby
Operačný M - prevádzkové riadenie (realizácia výrobkov a služieb) - zahrňuje riadenie všetkých procesov a tvorbu výrobnej stratégie.
...
Hodnotenie (0x):