Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Agropotravinársky marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
MAKROPROSTREDIE
1. Demografické prostredie
- Počet obyvateľov, hustota osídlenia, vek, pohlavie, rasa, zamestnanosť
Trendy:
- Klesajúca pôrodnosť- rastie trh starších ľudí a dôchodcov, zdravé potraviny- functional food (potraviny obohatené o vitamíny, minerály)
- Priemerná veľkosť domácností a rodín ( 3-4 osoby) sa mení, stúpa počet domácností s jednou osobou ( singless), patchwork rodina: rodina tvorená manželským párom a deťmi z predchádzajúcich manželstiev
- Mení sa výška príjmov domácností
- Tendencie k vyššej zamestnanosti žien

2. Ekonomické prostredie
Faktory, ktoré ovplyvňujú kúpnu silu spotrebiteľov, štruktúru výdavkov, drahé- lacné produkty
Marketéri: povinnosť ponúkať výrobky vysokej kvality za vysokú cenu, priemernej kvality za priemernú cenu a výrobky nízkej kvality pre obyvateľov s najnižšími príjmami.

3. Kultúrne a sociálne vplyvy:
- Rodina, cirkev, vzdelanie, kultúrne hodnoty, spoločenské normy a postoje, tradície, náboženské vplyvy ( židia- potraviny vyrobené kóšer)
- Slow food- pomalé jedenie, slimák ako symbol pomalosti. Cieľom je pripomínať spotrebiteľom potrebu pokojného a neuponáhľaného spôsobu stravovania, podporovať producentov potravín, ktorí pracujú podľa etických pravidiel, využívajú zdraviu neškodné technológie.
...
Hodnotenie (0x):