Bankovníctvo a bankové služby sú nielen súčasťou trhovej ekonomiky, ale aj nenahraditeľným integračným činiteľom, ktorého správne fungovanie podmieňuje fungovanie celého hospodárskeho systému.
Bankovníctvo v Slovenskej republike zaznamenalo na začiatku deväťdesiatych rokov veľmi extenzívny rast, ktorý bol charakteristický najmä rastom kvantitatívnych ukazovateľov. Až v polovici deväťdesiatich rokov začal narastať dôraz na kvalitu bankových služieb. V tomto období všetky banky na trhoch vyspelých ekonomík prešli evolučnými fázami vývoja bankového marketingu. Vďaka tomu sa banky na Slovenskom trhu mohli zamerať na aplikáciu posledných trendov. Tým najnovším trendom v bankovom marketingu sa stala marketingová komunikácia.
Cieľom mojej záverečnej práce bude analyzovať marketingovú komunikáciu zvolenej banky a zhodnotiť jej jednotlivé prvky. Spomedzi bánk pôsobiacich na Slovensku som si pre analýzu segmentácie vybral VÚB Banku, z dôvodu jej úspešného postavenia na slovenskom bankovom trhu a jej pestrej ponuky bankových produktov.
Bakalárska práca je rozdelená na tri kapitoly. Prvá z nich je venovaná základným marketingovým poznatkom - približuje jej jednotlivé princípy marketingu a jeho aplikácie na bankový marketing. Táto časť práce popisuje marketing ako užitočný nástroj, ktorý je dlhodobo úspešne uplatňovaný aj v oblasti bankovníctva. Zameral som sa najmä na marketingovú komunikáciu. ...