Cieľom našej práce bude vybrať vhodnú krajinu pre spoločnosť Kofola na rozšírenie jej pôsobnosti a zároveň popísať stratégiu vstupu a aktivity pre jednotlivé prvky marketingového mixu na túto krajinu. Ako podklad na výber a rozhodnutia nám budú slúžiť informácie získané o dvoch zahraničných trhoch, ktoré budeme charakterizovať, analyzovať. Hlavným kritériom nášho výberu bude segmentačná tabuľka, ktorá zohladňuje všetky relevantné dáta o oboch krajinách.
2. Profil firmy
Kofola patrí už niekoľko desaťročí k najznámejším a zároveň aj najobľúbenejším tuzemským nealkoholickým nápojom. Tajomstvo jej úspechu je ukryté vo výnimočnej chuti sirupu KOFO®, ktorý spoločnosť Kofola vyrába podľa pôvodnej, originálnej receptúry. Sirup KOFO® obsahuje extrakt zo 14 látok prírodného charakteru, zmesi bylín a ovocných štiav, okorenených príchuťou sladkého drievka. Táto kombinácia dáva Kofole tú nezameniteľnú osviežujúcu chuť a charakteristickú arómu. Je jemne sýtená a preto skvelo zaženie smäd. Najlepšie chutí dobre vychladená.
Misiou skupiny Kofola je s nadšením vytvárať atraktívne značkové nápoje, ktoré budú ponúkať spotrebiteľovi takú funkčnú a emotívnu hodnotu, že sa pre neho stanú významnou súčasťou životného štýlu.
Víziou skupiny Kofola je byť preferovanou voľbou pre zákazníkov, zamestnancov a akcionárov. Do roku 2010 sa chce spoločnosť stať jedným z troch najväčších hráčov na trhu nealkoholických nápojov v krajinách Vyšehradskej štvorky (V4), teda na Slovensku, v Českej republike, Poľsku a Maďarsku. Cieľom je mať v každej z týchto krajín aspoň 2 značky, ktoré budú na 1. alebo 2. mieste vo svojom segmente. ...