Odkrýva reálny stav pracovného potenciálu v podniku, ako aj možnosti jeho zlepšenia. Systém hodnotenia pracovníkov môže fungovať ako podporný nástroj formovania podnikovej kultúry - hlása totiž predstavy vedenia o tom, aký spôsob práce považujú pre jednotlivé pozície (pracovné miesta, funkcie) za optimálny.
Význam hodnotenia zamestnancov
Podnik ho vidí predovšetkým v poznaní a v zvýšení efektívnosti práce, no tiež v administratívnych rozhodnutiach akými sú povýšenie, zmena zaradenia, odmeny alebo naopak postihy, prípadné iné. Naopak zamestnanci sa na základe hodnotenia dozvedajú o svojej výkonnosti a možných rezervách. Viac si uvedomujú čo od nich spoločnosť očakáva a taktiež svoju vlastnú hodnotu. Je pre nich dôležité i v prípadoch žiadania o zvýšenie mzdy či povýšenie.
Ciele hodnotenia výkonu zamestnancov
Hlavný cieľ hodnotenia výkonu spočíva v dosahovaní trvalého zlepšovania pracovného výkonu na základe nepretržitého rozvoja zručností a celkovej kompetencie zamestnancov, ako aj ich vhodného pracovného správania.