Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Marketing v službách

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Spoločenský vývoj prechádza od masovej výroby a spotreby potravín, cez masovú výrobu a spotrebu iných hmotných statkov ku spotrebe služieb. Služby začínajú predstavovať podstatnú časť výdavkov domácností a podnikov. Nárast spotreby služieb je ovplyvňovaný spoločenským rozvojom, rastom produktivity práce, zmenami vo sfére výroby, neustálou modifikáciou spotrebných predmetov, kultúrnym rozvojom človeka, zmenou životného štýlu, zmenou hodnotovej štruktúry a ďalšími faktormi.

Obdobie posledných desaťročí minulého storočia sa často označuje aj ako obdobie rozvoja služieb. Svedčí o tom rozvoj služieb na strane ponuky, ale aj rozvoj dopytu po službách. Služby začínajú dominovať v spoločensko-ekonomickom rozvoji najvyspelejších i rozvíjajúcich sa krajín. Službami pridaná hodnota sa stáva súčasťou a podstatou mnohých výrobkov. Služby sa stávajú konkurenčným faktorom.

Vzťah marketingu služieb k iným súčastiam marketingu možno znázorniť pomocou modelu na obrázku. Z hľadiska predmetu výmeny možno v rámci marketingu hovoriť o spotrebnom a priemyselnom marketingu, ktorý možno označiť aj ako komerčný marketing. Obidve sféry neexistujú autonómne, ale majú čiastočne spoločný predmet výmeny a zákazníkov. Pre obidve oblasti možno vymedziť ako prienik oblasť marketingu služieb. Ako protipól komerčného marketingu možno uviesť neziskový marketing. Do tejto sféry patrí značná časť marketingu služieb, ale hlavne marketing myšlienky, marketing osobnosti, marketing miesta a marketing inštitúcie. Malým prienikom je marketing miesta spojený so ziskovým marketingom.
...
Hodnotenie (0x):