Podnikateľské prostredie sa v súčasnom období trhového hospodárstva vyznačuje veľkým rozsahom problémov, ktoré je možné čoraz ťažšie riešiť obvyklými prostriedkami. Významnou časťou týchto problémov sú neustále stúpajúce náklady a dravé konkurenčné prostredie na domácich a zahraničných trhoch. Podnik je preto nútený ustavične zdokonaľovať svoje vnútorné procesy a systémy riadenia, ktoré mu umožnia hodnotiť plnenie cieľov, odhaľovať riziká, plánovať a programovať vývoj podniku a mnoho ďalších. Dôležitým nástrojom, ktorý pomáha podnikom tieto úlohy plniť, je controlling. Controlling je súhrn pravidiel, ktorý pomáha dosiahnuť podnikové ciele, zabraňuje prekvapeniam a v prípade, že objaví nebezpečenstvo, ktoré si vyžaduje prijať v riadení účinné opatrenia na jeho elimináciu, včas „rozsvieti červenú“. V našej seminárnej práci sa zameriame konkrétne na controlling pohľadávok. ...