Manažment - riadenie v podmienkach trhovo orientovaného hospodárstva plánovanie - stanovenie cieľa a spôsob akým ho dosiahneme organizovanie - org. štruktúra, kapacita na obsadenie miest personalistika - nábor ľudí a starostlivosť kontrola - spätná kontrola činnosti riadenie ľudí za účelom dosiahnutia účinnosti, efektívnosti M - teória ale aj prax riadenie organizácií v podmienkach trh. hospo., sleduje efektívne dosahovanie cieľov pomocou takých činn. ako je plánovanie, organizovanie, personalistika, vedenie ľudí a kontrola - M. ako proces, profesia, vedná disciplína - 4 významy: proces, profesia, vedná disciplína, umenie -M. organizácie-organizácia=soc. jednotka, vnútorne štrukturovaná s cieľom plniť akési poslanie Hierarchické stupne manažmentu podniku 1. pracovníci - priamo vykonávajú činnosti a práce tak aby sa splnil plán výroby /výrobku/ 2. manažéri prvej línie - priamo usmerňovať a riadiť výkonnú činnosť podniku, denné aktivity, transakcie, priamo usmerňujú a riadia, kontrolujú výrobných pracovníkov, vedúci dielne, smenoví majstri, vedúci sekcie 3. stredný manažment - vedúci menších organizačných jednotiek, vedúci divízie, vedúci funkčných oblastí /výskum a vývoj, zásobovanie, výroba, predaj a odbyt, marketing, ... -úlohy: zodpovednosť za chod, riadenie a usmerňovanie menších funkčných jednotiek a oblastí, transformovať ciele do jednotlivých produktov, do jednotlivých funkčných oblastí 4. vrcholový manažment, top-zabezpečujú chod spoločnosti , stanovenie strategických cieľov aj ich zabezpečenie, riadenie a usmerňovanie spoločnosti ako celku, osoba, kt. je na čele a jeho priami zástupcovia ...