Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Distribučné systémy a logistika (Distribučné kanály, ich funkcie a klasifikácia, Projektovanie distribučného kanála...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Distribúcia ako súčasť marketingového mixu býva často uvedená ako posledná. Dôležitosť jednotlivých prvkov marketingového mixu je však ťažké jednoznačne určiť, Ale vyriešenie problému, komu a kde sa budú výrobky či služby predávať, patrí medzi jedno z najdôležitejších rozhodnutí podnikového managementu.

Termín ditribúcia možno odvodiť od latinského slova distribus, distribuní, čo znamená rozdeľovať, prideľovať, triediť. Existuje mnoho definícií respektíve vysvetlení pre distribúciu. Ide o vytvorenie a riadenie prevozu produktu od výrobcu k spotrebiteľovi. Myslíme, že možme povedať, že ide i o hospodársky sektor, ktorý sa prevažne zaoberá obratom tovaru - statkov medzi hospodárskymi jednotkami, teda jedná sa o časové a priestorové spojenie medzi miestami výroby a spotreby statkov a produktov.

Vychádzajúc z odborných prameňov možno definovať distribúciu i z:

- celoplošného hľadiska - všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického alebo hospodárskeho dispozičného práva na materiálne alebo nemateriálne produkty z jedného hospodárskeho subjektu na iný,
- podnikového hľadiska - špeciálne marketingové activity, ktoré sa týkajú transféru produktov (Specht 1992, s. 25), ako i všetky rozhodnutia, ktoré súvisia s cestou produktu od výrobcu ku konečnému spotrebiteľovi a týkajú sa fyzického pohybu tovarov a výberu sprostredkovateľov (Meffert 1979, s.421).
...
Hodnotenie (0x):