MARKETING STROJ. PRIEMYSLU štruktúra: jednoduché a malé nástroje, priemyselné nástroje, poľnohospodárske stroje, obrábacie stroje a nástroje, dopravné stroje. KLASIFIKÁCIA stroj. výrobkov - finálne, kompletizačné. ŠPECIFIKÁ MG: 0. Proces integrácie mg a výrobnej stratégie (prijatie zákl. podnik. cieľov, nadväzujúce mg ciele, politika produktu, voľba výrobného procesu) 1. VSTUPY DO VÝR.PROCESU (suroviny sú pracovné predmety vytvorené/získané ľud. prácou; základné a pomocné; nákladovosť, vyčerpateľnosť, efektívnosť) racionálne využívanie surovín a materiálov - nevyhnutnosť hosp. využívania surovín vo výrobnom procese vychádza zo skutočností: - zaradiť informačné technológie medzi vstupy, zavádzanie úsporných výrob. prvkov, zapájanie malého a stredného podn. do výroby, tvorba komunikačného prostredia, prírodniny našej planéty nie sú nevyčerpateľné, znižovať celk.N- dovozom zo zahr. (možnosti racionalizácie: menej odpadu a nepodarkov, zvýšenie úrovne = menšie množstvo, využitie druhotných surovín, zvýšenie akosti) 2. VÝROBOK vyjadrením úspešnosti predaja výrobku - krivka jeho životného cyklu (správne reagovať na zmeny trhu) pričom to všetko pôsobí pri zavádzaní inovácií - životný cyklus inovácie (životnosť výrobku v jeho terajšej podobe) a inovačný cyklus (existencia inovácie vo výrobnom procese) mg špecifiká: podporovať selekciu, podnikateľakú iniciatívu, reštrukturalizáciu, program rozvoja priem parkov, konkurencieschopné a sofistikované výrobky s min náročnosťou na vstupy 3. VÝROBNÝ PROCES (súhrn pracovných, technologických a prírodných procesov, ktorých účelom je meniť tvar, akosť a spojenie pracovných predmetov s cieľom získať úžitkovú hodnotu strojárskeho výrobku) ...