Moderný automobil je súborom zložitých technických zariadení. Od ich bezporuchového technického stavu. a správnej funkcie závisí bezpečnosť prevádzky, jej ekonómia a v neposlednom rade aj miera škodlivých vplyvov na životné prostredie. Oficiálne štatistiky spravidla vykazujú, že technické poruchy vozidiel boli príčinou len asi 3 až 5 % z celkového poctu všetkých dopravných nehôd. Tieto údaje však nie sú celkom správne. Skresľujúcim činiteľom je skutočnosť, že vyšetrujúce orgány majú na mieste nehody spravidla dostatočnú možnosť zistenia spôsobu porušenia pravidiel cestnej prevádzky účastníkmi nehody, ale len veľmi obmedzenú, prípadne žiadnu možnosť spoľahlivého zistenia spolupôsobiacich vplyvov niektorej technickej poruchy vozidla. Preto mnohé technické poruchy, ktoré mali na nehode svoj podiel, sa skrývajú v iných štatistických položkách, ako ,,nedodržanie bezpečnej vzdialenosti", ,,neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu cesty" a pod. Seriózne zahraničné pramene na podklade dlhodobého výskumu uvádzajú, že v skutočnosti sú technické poruchy priamou alebo nepriamou príčinou viac ako 25 % z celkového poctu všetkých dopravných nehôd. Toto otrasné percento, premietnuté do ročných počtov usmrtených a zranených osôb a do hmotných škôd, je iste dostatočným argumentom na to, aby sa technickému stavu vozidiel venovala mimoriadna pozornosť. Ekonómiu prevádzky neovplyvňuje len spotreba pohonných látok, ale aj ostatné prevádzkové náklady a v neposlednom rade aj spoľahlivosť a životnosť vozidla, na čo má rozhodujúci vplyv kvalita obsluhy a kvalita udržiavania vozidla v dobrom technickom stave. ...