Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Brand equity (Hodnota značky)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Brand equity - hodnota značky - pridaná hodnota, ktorú dodáva produktu značka

Značka je charakteristické meno alebo symbol (logo, obchodná značka, alebo balíkový dizajn) určený identifikovať pôvod tovarov alebo služby a odlíšiť ich od konkurencie.

The brand is a distinguishing name or symbol (logo, trademark, or package design) intended to identify the origin of the goods or services and to differentiate those goods or services from those of competitors.

Hodnota značky tiež obsahuje iné "nehmatateľné" aktíva také ako patenty, obchodné značky a kanálových vzťahov.

Dokonalý model určenia hodnoty značky ešte nikto nevymyslel. A to napriek tomu, že dôležitosť určovania hodnoty nemateriálneho vlastníctva v posledných desiatich rokoch výrazne vzrástla. Prvé pokusy určiť napríklad hodnotu značky siahajú do päťdesiatych rokov minulého storočia.

Z finančného hľadiska predstavuje hodnota značky pre podnik majetok, ktorý dokáže v budúcnosti preukázateľne nadobudnúť jej zásluhou. Hodnota značky sa prejavuje napríklad vo väčšom obrate podniku, v možnosti diktovať ceny či v ziskoch prameniacich z predaja licenčných práv.

Vyčíslenie hodnoty značky je nevyhnutné pri predaji a kúpe podnikov vlastniacich značky a pri kalkuláciách cien licencií na používanie zavedených značiek. V prípadoch značkového pirátstva slúži hodnota značky ako základný údaj pri výpočte prípadného odškodného.
...
Hodnotenie (0x):