Analýza vonkajšieho prostredia podniku makroprostredie - zahŕňa v sebe odvetvové prostredie a tvorí ho aj ekonomické, demografické, sociálne, vedecko-technické, politicko-právne a ekologické prostredie. odvetvové prostredie - nachádza sa bližšie k podniku, tvorí ho konkurencia, dodávatelia, odberatelia, substitúty
Na každú spoločnosť pôsobí externé prostredie, v ktorom pôsobí. Úspešné firmy sú v makroprostredí schopné rozpoznať a efektívne reagovať na neuspokojené potreby zákazníkov a trendy v ekonomike, ktoré ovplyvňujú okrem iného aj efektivitu daného výrobkového radu.
Vplyv ekonomického prostredia:
Slovensko patrí medzi krajiny s rozvojovou ekonomikou, ktoré sa snažia budovať model trhového hospodárstva podľa vzoru západných ekonomík, teda ekonomiku so zameraním na trvalo udržateľný rozvoj budovanú na sociálnom a ekologickom princípe. Slovensko patrí ku krajinám s najrýchlejším rastom HDP v Európe, čo vytvára podmienky pre lepšie napredovanie aj firiem, ktoré na jej území pôsobia. Veľkým problémom ekonomiky SR je stále vysoká miera nezamestnanosti, ktorá je v súčasnosti na úrovni 15,3 % (za 4. kvartál 2005). Miera inflácie v posledných rokoch podstatne klesla a bude musieť ešte klesať ak chceme prijať menu euro vo vytýčenom termíne. V súčasnosti je už stabilnejšia. Za minulý rok bola 3,7 % (2005) a na tento rok sa predpokladá na úrovni 3,1 %. Infláciu ovplyvňuje aj vývoj kurzu meny, ktorá z dlhodobého hľadiska mierne posilňuje, spôsobilo to aj zastavenie poklesu úrokovej miery NBS a jej mierny rast. ...