Určite každý z nás sa už stretol s pojmom distribúcia. Pre niekoho je to slovo bežné a nepodstatné, ale pre ľudí, ktorí produkujú tovary alebo poskytujú služby je to termín veľmi dôležitý. Úlohou tejto semestrálnej práce je charakterizovať a analyzovať pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi, t.j. distribúciu produktov mnou vybranej firmy. Rozhodovanie o distribučnej ceste patrí medzi najdôležitejšie rozhodnutia výrobcu. Oni totiž priamo ovplyvňujú všetky ostatné marketingové rozhodnutia. Distribučný systém každej firmy je jedným z rozhodujúcich externých zdrojov. Jeho budovanie trvá roky a je veľmi ťažké a finančne náročné. Cieľom tejto seminárnej práce je priblížiť Vám charakter a fungovanie distribučného systému v mojej firme. Na ďalších stranách tejto práce sa dočítate aj o vzniku a poslaní našej spoločnosti, o výrobkoch, ktoré produkujeme, ale hlavne sa budem snažiť charakterizovať Vám proces výberu distribučného kanála a vhodnej stratégie. Správne zvolené jednotlivé prvky distribúcie totiž napomáhajú k budovaniu úspešného a efektívne fungujúceho podnikania.
Teoretické východiská distribučnej politiky (význam a podstata distribúcie)
Distribúcia a distribučné kanály: Tovar, ktorý je výsledkom hospodárskej činnosti jednotlivých výrobcov sa musí dostať k spotrebiteľovi, resp. k zákazníkovi z hospodárskej sféry. Z uvedeného vyplýva, že pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi nazývame distribúcia. Všeobecne sa vymedzuje distribúcia ako činnosť, t.j. každá oblasť hospodárstva, ktorá sa zaoberá obehom tovaru. V marketingu sa distribúcia vymedzuje ako jeden z najvýznamnejších marketingových nástrojov. V marketingovom chápaní sa distribúcia považuje za súbor operácií, ktorými sa výrobok či služba zo sféry výroby dostáva k zákazníkovi alebo spotrebiteľovi v: - správnom množstve, - správnej kvalite, - správnej cene, - správnom čase, - na správnom mieste. ...