Rozvoj zamestnancov je súčasťou vzdelávania dospelých, ktoré preferuje funkčnú gramotnosť, to znamená pripravenosť jednotlivca na vykonávanie povolania, v súlade s potrebami troch subjektov, a to štátu (trhu práce), zamestnávateľa a zamestnanca. Úlohou štátu je určiť priority vo vzdelávaní dospelých, zaručiť rovnaké podmienky na vzdelávaciu činnosť, určiť kritériá na overovanie spôsobilosti vzdelávacích ustanovizní a dohliadať na kvalitu ponúkaných vzdelávacích aktivít. Zamestnávatelia podporujú vzdelávanie, ktoré je v súlade s ich potrebami, cieľmi a filozofiou. Ťažisko vzdelávania je v rozvoji ľudského potenciálu, aby zamestnanci boli schopní prispôsobiť sa meniacim podmienkam práce v organizácii a podávali vysoký i kvalitný pracovný výkon. Zamestnanci majú možnosť získať a rozšíriť si vedomosti v odbore, v ktorom pracujú, ako aj v odbore, ktorý má pre nich vyššiu spoločenskú alebo individuálnu preferenciu. Ďalšie vzdelávanie im uľahčuje mobilitu a postup, zvyšuje ich konkurencieschopnosť na trhu práce. Vzdelávanie dospelých nemožno pokladať za luxus alebo nadštandardné požiadavky. Žiadne prvotné odborné vzdelávanie a príprava nemôže jednotlivca pripraviť na celý život. Vzdelávanie dospelých je nevyhnutnosťou. Z toho dôvodu by sa na jeho financovaní mala podieľať ústredná i miestna štátna správa, zodpovedajúca za rast vzdelanosti v regiónoch, ďalej zamestnávatelia, rôzne nadácie a samotní účastníci. ...