Podstatou marketingového plánovania je uspokojovanie potrieb zákazníkov, budovanie a zdokonaľovanie vzťahov s nimi, ako významného faktora konkurenčnej výhody.
Marketingové plánovanie je súčasťou plánovacieho procesu organizácie. Henri Fayol označil plánovanie za jeden z piatich hlavných prvkov manažmentu. Podľa neho by mali manažéri hľadieť dopredu a predvídať, čo sa stane, aby sa nato mohli pripraviť.
Proces marketingového plánovania zahŕňa: - realizáciu marketingového výskumu vonku i vo vnútri podniku, - analýzu silných a slabých stránok podniku a stanovenie predpokladov, - určenie marketingových cieľov a stanovenie marketingových stratégii, - definovanie programov a zostavenie rozpočtov, - preskúmanie výsledkov revidovanie cieľov, strategii a programov.
Každý podnik si vytvára svoj marketingový plán. Marketingový plán by mal obsahovať dve základné časti: - situačnú analýzu, - a vlastné marketingové plánovanie.
Každá firma ale si musí uvedomiť, že sa nesmie sústrediť iba na analýzu súčasného stavu a musí svoj plán uviesť aj do praxe. ...