2. Charakterizujte základné pojmy marketingu (trh, výmena, transakcie a napísať čo to je). Medzi základné pojmy patria: Potreby: - stav nedostatku alebo pocit neuspokojenia - nie sú stále, vyvíjajú sa a dajú sa formovať - ak nie je potreba uspokojená človek : 1. hľadá objekt, kt. by ju uspokojil, 2. potrebu redukuje Želania- reprezentujú formu ľudských potrieb, kt. podoba sa odvíja od kultúry a individuálnej osobnosti - odzrkadľuje predstavy o existujúcich produktoch a službách - podmienené vonkajším prostredím (stimulmi) Dopyt - konkrétny prejav potrieb, korigovaný kúpyschopnosťou (množstvom peňažných prostriedkov) - meria sa pomocou základných otázok : Kto? Koľko? Kde? Aké sú spotrebné zvyky a použitia produktu? Aké sú postoje a motivácie? Aké sú prekážky spotreby? Produkt - všetko, čo môže byť na trhu ponúkané na získanie používanie alebo spotrebu a má schopnosť uspokojiť potrebu - výrobky, služby, osoby, miesta, organizácie, aktivity a myšlienky Výmena - forma ľudskej činnosti, prostredníctvom ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu. - je procesom tvorby hodnoty (výmennej hodnoty) Transakcia - výmenná hodnota medzi dvoma stranami - je jednotkou, hodnotou merania výmeny - určená časom a miestom ...