Pohľad na strategický manažment ako proces mu dáva charakter kompaktného a nepretržitého procesu umožňujúceho pružne reagovať na zmeny prostredia. Hlavné úlohy strategického manažmentu môžeme zhrnúť do týchto bodov (krokov):
1) vytvoriť koncepciu podnikania a nájsť víziu, ktorá by podnik usmerňovala, prenikla celou organizáciou, dala zmysel jej existencii a cieľom a umožnila formulovať jej poslanie.
2) pretransformovať poslanie do špecifických dlhodobých a krátkodobých strategických cieľov
3) na základe výsledkov analýzy vonkajšieho a vnútorného prostredia sformulovať variantné stratégie umožňujúce dosiahnuť stanovené strategické ciele
4) účinne a efektívne implementovať a realizovať vybranú stratégiu
5) vyhodnocovať realizáciu stratégie, monitorovať vnútornú a vonkajšiu situáciu a v prípade potreby iniciovať korekcie v poslaní, cieľoch, stratégií alebo jej implementácií. Dôvodom môže byť identifikácia významných odchýlok od plánovaného priebehu realizácie stratégie, zaznamenanie nových podmienok, nových ideí, nových príležitostí či hrozieb ...