Registrácia | Prihlásiť

Referát: Podnikateľská etiketa (Pravidlá pri prijímaní zamestnancov, Pravidlá pri predstavovaní...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Kultúrny svet, najmä Severná Amerika a Európa, sa už pred rokmi vrátil (po asi dvadsaťročnej pauze) ku spoločenskej a predovšetkým k podnikateľskej etikete. Platia tu dve zlaté pravidlá: správaj sa ku každému tak, ako by si chcel, aby sa on správal k tebe a nezabúdaj na kľúčové slová: prosím, ďakujem, výborne.
K výrazným zmenám v podnikateľskej etikete, ku ktorým došlo koncom 20. storočia vo vyspelom svete patrí:
1.) návrat k dobrému a korektnému správaniu (cení sa win-win stratégia),
2.) všetci zamestnanci sa k sebe a najmä vo vzťahu k zákazníkom správajú zdvorilo,
3.) pravidlá podnikateľskej etikety sú rovnaké pre mužov aj pre ženy.
Zdvorilosť a úcta k sebe samému i k druhým ľuďom - to sú vlastnosti, ktoré nezávisia ani od pohlavia, ani od spoločenského postavenia, či pozícii v podniku.

Pravidlá pri prijímaní zamestnancov

1. Pred pohovorom
Ak sa ponúka na inzerát niekto, o koho nemáte záujem, nie je potrebné ho pozývať k pohovoru, ale malo by sa mu odpovedať. O plánovanom prijímacom pohovore by ste mali informovať zamestnancov, ktorí budú s uchádzačom pracovať. Nemali by ste ho tiež nechať čakať. Vyjdite z kancelárie a uchádzača privítajte, alebo povedzte sekretárke či recepčnej, aby ho do vašej kancelárie priviedla. Podajte mu ruku a buďte vľúdny a zdvorilý (zaveste mu kabát a ponúknite stoličku). Postarajte sa, aby pohovor nebol prerušovaný a aby ste sa mohli uchádzačovi plne venovať.
...
Hodnotenie (0x):