Etika Etika je filozofická disciplína, ktorá skúma morálku alebo morálne relevantné konanie a jeho normy. Je disciplínou praktickej filozofie, ktorá sa zaoberá ľudským konaním a tvorbou. Je to súhrn pravidiel správania sa v danej spoločnosti. Sú to vlastne základné pravidlá slušného správania Praktická filozofia je filozofické učenie, ktoré priamo smeruje ku konaniu a zdôvodňuje pravidlá konania človeka. Etika sa člení podľa toho, čím /akým prostredím/ sa zaoberá, napríklad medicínska etika, etika v obchode, ekonomická etika.
Morálka a etika Sú veľmi úzko spojené, mnohokrát sa tieto pojmy zamieňajú. Morálka je súhrn pravidiel, požiadaviek na správanie sa človeka v spoločnosti. Je nositeľkou ľudských vlastností, obsahuje súhrn všetkých kladných hodnôt a pomáha nám vyhnúť sa zlému správaniu. Mravnosť je miera morálky v spoločnosti. Vývojom spoločnosti sa požiadavky na mravnosť menia.
Podnikateľská etika Podnikateľská etika je, podľa svetových vedeckých kapacít a predstaviteľov významných medzinárodných inštitúcií, v podstate súborom morálnych princípov a štandardov, ktoré riadia správanie vo sfére podnikania. Ako aplikovaná etická veda sa vlastne zaoberá skúmaním ekonomických aktivít na základe hodnôt. Princípy podnikateľskej etiky: * Správaj sa k sebe i k ostatným s úctou. * Správaj sa ku všetkým čestne. * Snaž sa konať tak, aby si svojím konaním rozmnožil ľudské šťastie. Z marketingového hľadiska podnikanie a celý komplex činností s ním spojených sa odohráva na základe existencie vzťahov medzi odberateľmi, dodávateľmi, zákazníkmi, zamestnancami, akcionármi a spoločnosťou všeobecne. Jednou z najdôležitejších tém a problémov podnikateľskej etiky je vzťah medzi podnikaním a spoločenskou zodpovednosťou. Rozhodnutia týkajúce sa napr. ziskov, rastu či technologického pokroku často predstavujú rozhodnutia o dôležitých otázkach etickej zodpovednosti voči firme i voči ostatným prvkom mikroprostredia a makroprostredia. Otázky znečisťovania životného prostredia, diskriminácia v procese prijímania do zamestnania, podnikateľské praktiky sa čoraz viac dostávajú do povedomia verejnosti, pričom však vplyv týchto problémov sa v zodpovedajúcej miere neodráža v procese manažérskeho rozhodovania. A. Luknič, autor prvej slovenskej publikácie venovanej predmetu podnikateľskej etiky, tvrdí: „V podnikaní, rovnako ako vo všetkých iných ľudských aktivitách, musíme byť pripravení platiť cenu za etické správanie. Táto cena sa môže niekedy zdať vysoká, avšak to je riziko, ktoré podstupujeme pri zhodnocovaní a ochrane našej integrity“ (Luknič 1994, 129). ...