A1-1.)Charakterizujte riadenie projektov MSP. Projekty majú svoje miesto aj malých spoločnostiach pretože aj tam vznikajú jednorazové tvorčie aktivity s vysokým stupňom neurčitosti, ktoré sú charakteristické pre organizáciu do projektov. Projekty v malých organizáciách sú iné - najčastejšie rozdiely spočívajú: - v dĺžke projektov - obvykle sa stretávame s projektmi trvajúcimi od 3 mesiacov do 1 roka, - vo finančných objemoch predstavujúcich cenu alebo celkové náklady, - v tom, že projektové tímy sú obsadené malým počtom ľudí , ktoré sú príslušní jednej alebo niekoľko málo organizačným jednotkám, - podrobný rozpis prác projektov je menej komplikovaný a spravidla postačí s 3 úrovňami hierarchie, - spracovávanie plánovacích a kontrolných úkonov prebieha väčšinou manuálne alebo s podporou jednoduchých univerzálnych softwérových nástrojov (MS Oficce), - manažér projektu býva zároveň manažérom spoločnosti a všetci účastníci projektov sú v dennodennom osobnom styku, čo znižuje nároky na projektový reporting. Z uvedeného vyplýva že riadenie projektov v malých spoločnostiach je jednoduché, čo ale nemusí byť vždy pravdou. Typickými problémami bývajú: - konflikty záujmov a priorít manažérov vykonávajúcich funkcie projektového a líniového riadenia súčasne, - častejší výskyt konfliktov multiprojektoých prostredí - manažér projektu nie je plne vyťažený jediným projektom, - nedostatok špecialistov pre pokrytie všetkých požadovaných profesií, - činnosti v projektoch ktoré sú vysoko špecializované , ale celková pracnosť je nízka - projekt „neuživí“ špecialistu na plný úväzok, - ak je projekt ukončený a nenadväzuje na ne taký, ktorý by využil všetky uvoľnené pracovné zdroje, malá firma sa dostáva do hospodárskych problémoch rýchlejšie ako je to vo veľkých podnikoch ...