Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Analýza potrieb a požiadaviek užívateľov vybraných služieb na trhu elektronických komunikácií

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1 Úvod

Analýza potrieb a požiadaviek zákazníkov v dnešnej konzumnej spoločnosti predstavuje jednu z najdôležitejších činností spoločností na celom svete. V súčasnosti platí jedno nepísané pravidlo. Spoločnosti, ktoré ponúkajú produkty a služby, o ktoré nemajú zákazníci záujem, sa dostávajú do existenčných problémov. Práve týmto marketingovým prístupom, zbieraním, analyzovaním a vyhodnocovaním informácií o ich potrebách docielia ekonomický rozmach a spoločenské uznanie.

1.1 Marketingový prístup

S pojmom potreby a požiadavky zákazníkov je veľmi spätá definícia marketingu. Je odvodený od anglického slova market (trh). Prípona -ing znamená vyjadrenie určitého deja, určitej činnosti, ktorá sa na trhu neprestajne uskutočňuje. V ekonomickom ponímaní marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firmy sa prispôsobujú požiadavkám trhu, uspokojujú ich, a tým dosahujú aj vlastné strategické ciele, hlavne rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu. Netreba pritom zabúdať na ekvivalenciu ktorá existuje medzi trhom a zákazníkom. Skupina zákazníkov vytvára trh, ktorý je základom pre fungovanie firiem.

Marketing vznikol v USA na začiatku 20. storočia ako dôsledok nadvýroby produktov, ktorá sa prejavovala ako zaostávanie „kapacity trhu“, danej kúpyschopnosťou dopytu, za možnosťami výroby. Tento fakt umocňovala aj prebiehajúca technicko-vedecká revolúcia. V tom čase už nebol problém vyrobiť, ale predať výrobok zákazníkovi. Východiskom z nepriaznivej situácie bolo zavádzanie činností, ktoré viedli k výrobe a predaju tovaru na základe požiadaviek trhu, ktorému bol produkt určený. Táto činnosť sa nazvala pojmom marketing. Jeho presná definícia neexistuje. Do dnešnej doby sa používa niekoľko definícií, ktorých predmetom je stále zákazník a uspokojovanie jeho potrieb. Pre moje ďalšie potreby a lepšiu predstavu čo je predmetom marketingu uvediem aspoň jednu definíciu, ktorú uvádza odborná svetová literatúra.
...
Hodnotenie (0x):