Stručná charakteristika produktu Produkt, ktorý firma vyrába je hmotnej povahy, dlhodobej spotreby a je určený na konečnú spotrebu, v rámci ktorej ho môžeme zaradiť medzi produkty príležitostného dopytu, pričom spotrebiteľ si ho starostlivo vyberá a počas výberu ho porovnáva podľa kvality, ceny, štýlu a pri nákupe vyžaduje pomoc a informácie o danom produkte.
Segmentácia trhu Trh s vínom na Slovensku sa v súčastnom období stále rozvíja. Dôležité pre našu firmu je uviesť produkt na cieľový trh, ale tomu predchádzajú ešte: a, segmentácia trhu - rozdelenie trhu podľa rôznych kritérií na homogénne vzájomne odlišné skupiny kupujúcich
b, definovať cieľový trh - zhodnotiť príťažlivosť každého segmentu a vybrať z nich ten, vďaka ktorému firma dosiahne najvyššiu efektívnosť, ten ktorý pre ňu predstavuje dosiahnutie maximálneho potenciálneho zisku - naša firma sa orientuje na spotrebiteľov z oblasti showbusinesu, kultúrnych podujatí, bežných spotrebiteľov.....=> pokrývame viac segmentov trhu
c, vybrať trhovú pozíciu na cieľovom trhu identifikovať súťažné postavenie firmy a jej ponuky vo vzťahu ku konkurenčným firmám na cieľovom trhu, aby sa mohol vypracovať marketingový mix danej firmy ...