Obchodné rokovanie je formou styku medzi obchodnými partnermi. Organizovanie obchodných rokovaní so zahraničnými partnermi zabezpečujú osobitné útvary firiem (zahraničné oddelenia, podnikové recepcie, sekretárky šéfa alebo osobitne určení zamestnanci). Na obchodnom rokovaní so zahraničnými partnermi reprezentuje obchodný partner okrem seba a firmy aj krajinu svojho pôvodu. Rokovanie s potencionálnym zahraničným partnerom by malo byť dôkladne pripravené. Rozhodujúce je, či sa rokovanie uskutoční v zahraničí, alebo na domácej pôde - t.j. či zahraničného partnera pozveme na návštevu našej firmy. Pozvanie možno spojiť aj s inou akciou - napr. návštevou veľtrhu, významnou kultúrnou akciou, prípadne podnikateľskou misiou. Pri vznikajúcom obchodnom vzťahu má veľký význam prvý dojem, a preto je nevyhnutné poznať teritoriálne zvyklosti v jednotlivých krajinách, históriu danej krajiny. Preto pred každou cestou do nového, neznámeho teritória je dobré oboznámiť sa s miestnymi zvyklosťami. Podobné informácie možno nájsť na adrese : www.tradeport.org - kde si najskôr zvolíme krajinu a potom problematiku „Travel and Culture“ a potom „Business Travel Overview“. Termín stretnutia je vhodné dohodnúť najmenej10 dní vopred. Od zahraničného partnera sa pri obchodnom rokovaní v zahraničí očakáva dochvíľnosť a preto je potrebné prísť na dohovorené stretnutie v stanovenom čase bez ohľadu na miestne pomery a zvyky.