Marketing je vednou disciplínou, ktorá nachádza významné uplatnenie v mnohých oblastiach života. Má pozitívny vplyv nielen na rozvoj hospodárskej sféry, ale aj na aktivity v oblastiach nevýrobnej sféry. Je zrejmé, že marketing zahrňuje celý súbor činností a často je obťažné určiť, v čom spočíva príčina danej situácie a čo je jej dôsledkom. V úvode tejto práce sa teda zameriame na jeho charakteristiku, obsah a zloženie.
Druhú časť práce tvorí charakteristika rizika a manažérstvo rizika. Riziko hrozí každému, fyzickým aj právnickým osobám, ba aj štátom, v každom okamihu hrozí jedno či viac rizík. Líšia sa samozrejme v tom, o aké riziká ide a nakoľko ich existencia ohrozuje jednotlivé subjekty. Riziko je predmetom skúmania všeobecnej normy STN 010380 - Manažérstvo rizika. Manažérstvo rizika sa pokladá za integrálnu súčasť dobrej manažérskej práce. Je to termín používaný na označenie logickej a systematickej metódy určovania súvislostí, identifikovania, analýzy, vyhodnotenia, zaobchádzania, monitorovania a oznamovania rizík.
V poslednej časti práce sme sa zamerali na konkrétnu firmu, v ktorej sme sa snažili identifikovať všetky možné hroziace riziká v marketingu, aby sme ich mohli dostatočne analyzovať a zistiť pravdepodobnosť ich výskytu a mieru ohrozenia. Po tejto analýze bolo potrebné stanoviť prioritu rizík. Zhodnotiť situáciu, určiť zaobchádzanie s rizikom a po následnom monitorovaní sme na základe slabých, silných stránok, príležitostí a ohrození z danej SWOT analýzy zistili konkrétnu situáciu v podniku. ...