Registrácia | Prihlásiť

Maturitné otázky: Príprava v ŠKD (Na gazdovskom dvore)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Metodický postup:
Motivácia: Maňuška Jožko vyzve deti spoločne si zaspievať pieseň ,,Na dvore býva sliepočka naša, ...´´. Počas spevu prichádza ďalšia maňuška - gazda , počúva. Po dospievaní piesne prihovorí sa deťom a k Jožkovi: Krásnu pieseň ste spievali o zvieratkách. Mate ich radi? Ja mám a veľmi rád. Na svojom gazdovskom dvore mám sliepky, kohúta kozy, kone,... a tu čia ohrádka? Tvoja Jožko? Ale v nej máš iba jednu kravičku, tri sliepky a dve kravičky. Správne som spočítal? Je to málo. Poriadny gazda má veľa domácich zvierat. Aké ešte môže mať? Deti menujú. Viete čo, urobte Jožkovi radosť. Každý z vás vymodeluje z moduritu niektoré domáce zvieratko. Dohodnite sa medzi sebou ktoré a koľko. My budeme na vás pozerať ako vám šikovne pracujú prsty. Maňušky položím tak, aby deti na nich videli.
Vysvetlenie postupu práce: Deti, aby sa vám pracovalo ľahšie urobíme prstovú rozcvičku: znázorňujeme miesenie, vaľkanie, stláčanie, hru na klavíri, flaute a navíjanie riekankou ,,Naša mačka stále pradie trn, trn, trn,...´´.Deťom zopakujem : z moduritu , ktorý je pevnejší ako plastelína hnetením, vaľkaním, stláčaním, vyťahovaním, priberaním, uberaním objemu zhotovíme domáce zvieratko podľa vlastného výberu alebo po vzájomnej dohode. Občas si navlhčite prsty hlavne ak budete spájať - spoje. Odporúčam vyťahovať labky, chvostíky,... a hotové odnesiete do Jožkovej ohrádky.
Vlastná práca: Deti si obliekajú plašte , berú modurit, podložky, misky s vodou, handričky, sadajú za lavice a pracujú. Deti sledujem, usmerňujem, povzbudzujem, chválim, podporujem aktivitu, tvorivosť a vediem k experimentovaniu. Taktne ich zapájam do výtvarnej komunikácie /dieťa - dieťa/. Deti usmerňujem individuálne, aby ostatné neboli rušené.
...
Hodnotenie (0x):