Úlohy distribúcie Distribúcia je kategória: - VET (Samuelson) - súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom - Matematiky - Marketingu - považuje distribúciu za jeden z najvýznamnejších nástrojov marketingového mixu - Teória obchodu
Definícia distribúcie z pozície marketingu - zahŕňa všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického a dispozičného práva na produkty z jedného subjektu na iný. - z roku 1949 - štádium, ktoré nasleduje po procese výroby až po absolútny zánik
Úlohy distribúcie v rámci VET - zabezpečovať ekonomickú rovnováhu (P a D - oscilácia okolo bodu rovnováhy) - vytváranie hodnoty vo forme pridanej hodnoty - oscilácia napomáha udržať určitý stav v nár. hospodárstve. - Materiálne hospodárstvo - pohyby a činnosti, ktoré súvisia s distribúciou - Neberie do úvahy hotové výrobky, ale techniku a výrobu
Úlohy distribúcie v rámci marketingu - mix rôznych nástrojov kde má prevahu distribúcia
Úlohy distribúcie v rámci teórie obchodu - priama distribúcia ...