Nora je žiačkou prvého ročníku. Dieťa malo OŠD. Pochádza z úplnej rodiny, obaja rodičia sú VŠ vzdelaní. Dieťa malo oneskorený vývin reči. Slovnú zásobu malo a má dobrú. Občas sa stane, že si nevie spomenúť na niektoré známe slovo alebo označenie. V reči sa objavujú dysgramatizmy. Dieťa vykazovalo v MŠ ťažkosti v grafomotorike a sluchovej pamäti - problémy s učením sa básničiek. Okrem toho je slabou stránkou dieťaťa P /Ľ orientácia a priestorová predstavivosť. Dieťa má v 1. ročníku problémy s čítaním spájanie hlások do slov. U školského špeciálneho pedagóga absolvovala (zvyčajne po vyučovaní) Tréning fonematického uvedomenia podľa D.B. Eľkonina. Viaceré problémy s čítaním a písaním však zostávajú. Na konci 1. ročníka matka požiadala o diagnostiku v PPP, nakoniec však nesúhlasila s integráciou („...počkáme ešte rok...“). Dieťa je značne demotivované k čítaniu - niekedy sa nedá k čítaniu „donútiť“.
Výsledky psychologického vyšetrenia: Subj.: Kontakt s dieťaťom nadviazaný bez výrazných problémov, spočiatku mierne neistá, po adaptácii na neznámu situáciu sa osmelí, komunikuje spontánne. Pracuje ochotne, so záujmom. Očný kontakt adekvátny. Koncentrácia pozornosti primeraná, ku koncu vyšetrenia prejavy únavy. Nesprávny úchop pera. Obj.: Celkové intelektové schopnosti sa aktuálne nachádzajú v strednom pásme priemeru. Verbálna zložka intelektu mierne prevyšuje zložku performačnú. Silnou stránkou dieťaťa je schopnosť sociálneho úsudku. Obsahová úroveň reči a schopnosť verbálnej abstrakcie na priemernej úrovni. Numerické schopnosti v norme. Vedomosti dieťaťa a jeho všeobecná informovanosť na úrovni nižšieho priemeru. Logické uvažovanie v norme. Schopnosť chápať časovú a dejovú následnosť priemerná. Zraková diskriminácia detailov na hranici priemeru. Problém v rozlišovaní reverzných tvarov. Výkon krátkodobej auditívnej pamäte vplyvom únavy podpriemerný. Lateralita: nevyhranená dominancia ruky (ambidextria), oko pravé. ...