Total Quality Management je prístup k „umeniu“ manažmentu, ktorý pochádza z japonského priemyslu v 50-tych rokoch dvadsiateho storočia, kde ho priniesli americkí vedci. Plne sa však začal využívať v osemdesiatych rokoch v USA už rozvinutými teóriami a nadobudnutými skúsenosťami z Japonska. Prvé odvetvie, kde sa začal praktikovať, bolo vojenstvo, konkrétne pre americké vzdušné sily.
TQM je taká metóda riadenia, použitím ktorej je možné zlepšiť efektivitu, pružnosť a konkurencieschopnosť celej organizácie. Je možné ju aplikovať v malých aj veľkých organizáciách. Integruje celú organizáciu, jej každú oblasť a pracovníkov na ktorejkoľvek jej úrovni.
OBSAH
1. Úvod............................................................................................ 2
2. Definície TQM.................................................................................. 3
3. Stratégie ako byť úspešný s TQM........................................... 3
3.1 Kvalita je riadená zákazníkmi............................................... 4
3.2 Neustále zlepšovanie sa............................................................. 4
3.3 Pracovať efektívnejšie, nie ťažšie.............................................. 5
3.4 Zainteresovanosť pracovníkov............................................. 5
4. Významné osobnosti v manažmente kvality....................... 6
5. Vývoj produktov v TQM prostredí.................................................... 8
6. Záver....................................................................................... 9
7. Bibliografia............................................................ 10