V prebiehajúcom, štvrtom, semestri štúdia sme sa rozhodli využiť v predmete Odborná prax II. vedomosti získané z predmetov Medzinárodné ekonomické vzťahy, Marketing a Základy metodológie vied. V práci Analýza podniku Uniplet, a.s. postupnými 6 krokmi analyzujeme makro aj mikro prostredie uvedenej firmy. Na základe analýz a rozhodovaní v práci hľadáme odpoveď na otázku, či má podnik vstúpiť na trh do zahraničia, či má na to dostatočný potenciál a tiež rozhodujeme o vhodnej krajine a forme pre ďalší rast.
V prvom kroku práce sme sa venovali prieskumu trhu, do čoho spadá analýza podniku, zákazníka, konkurencie, makroekonomická analýza STEEP faktorov a swot analýza. Ďalšie kroky sú rozhodovanie o iternacionalizácií, rozhodovanie o výbere trhu, rozhodovanie o forme vstupu na medzinárodný trh, o marketingovom mixe a napokon rozhodovanie o marketingovej organizácií podniku.
Výsledok všetkých uvedených analýz a rozhodovaní sme zhrnuli v závere.