Po prečítaní prípadovej štúdie sa mi z pohľadu potenciálneho zákazníka zdalo, že reštaurácia a motel sa nachádza v atraktívnom prostredí na ceste prvej triedy s dostatočnou kapacitou, kvalitnými službami za primerané ceny a bohatým menu v starom regionálnom štýle. Keď som si začala z pohľadu možno budúceho manažéra všímať otázky organizácie práce, konkurencieschopnosti, propagácie zariadenia postupne som zistila aj nedostatky ktoré by mohli viesť k poklesu tržieb a strate.
1. Hlavný problém štúdie
Hlavným problémom reštaurácie „Pod zeleným dubom“ je neschopnosť zvýšiť tržby počas slabých mesiacov od januára do marca a aj to, že tržby v najsilnejších mesiacoch postupne klesajú. Táto situácia spôsobila že výsledok hospodárenia vykazuje stratu a majitelia sú nútení pokrývať stratu z prevádzky reštauračných zariadení ziskami z motela.